Lepiej przeciwdziałać niż leczyć – czyli postaw na kampanie PR w swojej firmie.

Obecnie coraz więcej branż ma swoją politykę public relations. Coraz częściej chcą kształtowania relacji ze swoim otoczeniem. Rozumieją jakie to istotne dla nich. Często skutecznie przeprowadzona kampania pr przekłada się na konkretne skutki takie jak realne zyski znajdowanie nowych klientów. Szczególnie marki z górnej nie mogą pozwolić sobie na zaniedbywanie kontaktów z mediami, partnerami, bankami, czyli wszystkimi tymi, którzy są w stanie wszelakimi metodami wpłynąć na wizerunek marki. Raz zszargane dobre imię trudno jest prawie niemożliwe do odzyskania. Zwłaszcza opinia publiczna, patrzy potem podwójnie na ręce.


Konferencja Sanitec KOŁO 03.03.2011r. Sąd konkursowy
Twórca artykułu: Sanitec KOŁO
Na podstawie: Sanitec KOŁO
Najszybszym sposobem dotarcia do podmiotów, które powinny być na bieżąco z naszymi planami są media społecznościowe. Dziś już sama pras nie spełnia oczekiwanej na rynku funkcji. Chyba nie ma kogoś, kto nie wiedziałby, czym jest Facebook, a i osób będących, z każdym dniem pozostaje coraz mniej. Portal społecznościowy zrzeszający rzesze ludzi z całego świata, bije rekordy popularności. Już jakiś czas temu odkryli go również spece od komunikacji. Jego użyteczność nie stanowi większych tajemnic, dlatego skoro tak idealnie sprawdza się wśród rzeszy prywatnych użytkowników, dlaczego nie miałby zadziałać w firmie? Profil producenta na Facebooku to element prowadzonej strategii media relations. Praktycznie każda firma posiada swoje konto na różnych portalach społecznościowych, z których komunikuje o swoich krokach.

Mimo że są to niezwykle pomocne elementy działań firm PR, nie powinno się zapominać o kontakcie z drugim człowiekiem. W tego typu działaniach dobrze sprawdzają się uprawiane najczęściej z niezmierną atencją polityków konferencje prasowe, które mają dać im jak najwięcej cytowani w mediach ogólnopolskich. Radzimy również nie rezygnować z tego typu działań, ponieważ nic tak właściwego zrozumienia przekazu niż rozmowa nomen omen face to face. O tym, że sprawnie przeprowadzony PR jest skuteczny nie trzeba nikomu tłumaczyć. Ważne tylko, aby szły za nim nie tylko słowa, ale i właściwe czyny, ponieważ podmioty otoczenia mają to do siebie, że lubią weryfikować podmioty, z którymi współpracują. A dla konkurencji nie ma nic lepszego, niż trup w szafie, z którego ciężko się wytłumaczyć.
Twórca artykułu: Kalina Paluch
2013-06-07
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.